Mały samorząd

 
Mały Samorząd Uczniowski – klasy I – III
 

PLAN PRACY

MAŁEGO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2019/2020

CEL GŁÓWNY: Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I – III
CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • Reprezentowanie ogółu uczniów klas I- III Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 144 w Krakowie.
  • Uczenie samorządności na terenie szkoły i poza nią.
  • Współpraca z Samorządem Uczniowskim.
  • Współudział w organizacji imprez szkolnych i międzyszkolnych.
  • Kształtowanie umiejętności zespołowego współdziałania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
  • Stwarzanie warunków do aktywności, samooceny i samokontroli od pierwszych lat nauki szkolnej.
  • Wzmocnienie więzi z własną szkołą i dumy z przynależności do społeczności szkolnej.
  • Tworzenie przyjaznej atmosfery w szkole, okazywanie szacunku dorosłym i kolegom
  • Organizacja konkursów.
  • Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za sprawy szkoły.
  • Zachęcanie i angażowanie uczniów do wykonywania prac na rzecz klasy, szkoły, środowiska.
  • Realizowanie zadań związanych z edukacją społeczną, regionalną, zdrowotną
    i ekologiczną.

FORMY REALIZACJI PROGRAMU:

  • Przygotowanie imprez i uroczystości szkolnych
  • Bieżąca aktualizacja tablicy informacyjnej
  • Zapoznanie uczniów z Konwencją Praw Dziecka
  • Kontynuacja współpracy z instytucjami
  • Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów dla uczniów klas I- III.

CAŁY ROK:

Dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych.

  1. Bezpiecznie w szkole i poza nią…”
  • Przypomnienie szkolnych regulaminów.
  • Zasady bezpiecznego poruszania się po szkole (schodach, korytarzu).
  • Przygotowanie gazetki ściennej.
  1.  „Bezpieczeństwo w czasie ferii”.
  • Wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa na drogach.
  • Zwrócenie uwagi na bezpieczne zachowanie się podczas ferii.
  • Przygotowanie gazetki ściennej.
  1. „Bezpieczne wakacje”.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie letniego wypoczynku.

Rozpowszechnianie wiedzy na temat praw dziecka i ucznia.

  1. Zapoznanie z Konwencją Praw Dziecka oraz Kodeksem Ucznia.

WRZESIEŃ

  • Opracowanie planu pracy Małego Samorządu Uczniowskiego.
  • Wybory do Małego Samorządu Uczniowskiego.
  • „Powitanie jesieni” – dzień ubrań w kolorach jesieni.
  • „Dzień chłopaka” – quiz wiedzy o dziewczynkach.

PAŹDZIERNIK

  • „Dzień bezpiecznego komputera” – konkurs plastyczno – techniczny na najciekawszego wirusa komputerowego.
  • „Święto Komisji Edukacji Narodowej” – zabawa „Zgadnij kto to?”. Wykonanie kartek okolicznościowych, wręczenie ich nauczycielom klas młodszych, dyrekcji, pracownikom administracji. Złożenie życzeń przez przedstawicieli samorządu.

LISTOPAD

  • „Święto Odzyskania Niepodległości” – wykonanie kotylionów patriotycznych
    w klasach. Zapalenie zniczy na Grobie Nieznanego Żołnierza przez przedstawicieli MSU.

GRUDZIEŃ

  • „Dzień mikołajkowych czapek” – uczniowie przychodzą ubrani w mikołajkowe czapki.
  • Mikołajkowy wyjście na kręgle MSU.

STYCZEŃ          

  • Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka – czytanie fragmentów bajki przez przedstawicieli MSU. Quiz wiedzy o Kubusiu Puchatku.

LUTY

  • „Walentynki” – wykonanie serduszek walentynkowych z masy solnej.
  • „Zabawa karnawałowa” – pomoc w organizacji.

MARZEC

  • „Dzień Kobiet” – wybory najmilszej dziewczynki w klasie.
  • „Światowy Dzień Mózgu” – gry i zabawy logiczne w klasach I-III. 

KWIECIEŃ

  • „Prima Aprilis” – dzień w piżamie i szlafroku.
  • „TALENT SHOW” – konkurs talentów.

MAJ

  • „Dzień dobrych uczynków”.
  • Pomoc w organizowaniu festynu.

CZERWIEC

  • Audycja z okazji Dnia Dziecka.
  • Wręczenie dyplomów za aktywny udział w MSU.
  • Opracowanie wytycznych na przyszły rok.

 

 Posted by at 14:34