Mały samorząd

 
Mały Samorząd Uczniowski – klasy I – III
 

Opiekunowie:

Agnieszka Gaszyńska

Agnieszka Gierlach

Anna Lisak

Kina Surma

Izabela Małecka

Ania Zajder

Monika Sołkowska

 

PLAN PRACY

MAŁEGO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2017/2018

CEL GŁÓWNYRozwijanie samorządności wśród uczniów klas I- III

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • Reprezentowanie ogółu uczniów klas I- III Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 144 w Krakowie
  • Kształtowanie umiejętności zespołowego współdziałania uczniów w młodszym wieku szkolnym
  • Stwarzanie warunków do aktywności, samooceny i samokontroli od pierwszych lat nauki szkolnej
  • Wczesne przygotowanie uczniów szkoły do udziału w pracach samorządu uczniowskiego
  • Uczenie samorządności na terenie szkoły i poza nią
  • Wdrażanie do odpowiedzialności moralnej, poszanowania odrębności przekonań, tolerancji
  • Zagwarantowanie uczniom przestrzegania praw ucznia wynikających ze Statutu Szkoły oraz innych aktów prawnych (Konwencja Praw Dziecka)
  • Kształcenie modelu ucznia aktywnego, umiejętnie współpracującego w zespole
  • Realizowanie zadań związanych z edukacją społeczną, regionalną, zdrowotną i ekologiczną

ZAŁOŻENIA:

  • Pobudzanie i aktywizowanie różnych form aktywności uczniów na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoły
  • Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań uczniów.
  • Wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych, takich jak: dobro, prawda, piękno.
  • Zachęcanie i angażowanie uczniów do wykonywania prac na rzecz klasy, szkoły, środowiska.
  • Dbanie o ład i porządek w szkole i poza nią.
  • Współudział w organizacji imprez szkolnych i międzyszkolnych.
  • Prowadzenie tablicy informacyjnej Małego Samorządu Uczniowskiego
  • Sporządzanie gazetek okolicznościowych
  • Współpraca z gazetką szkolną
  • Organizacja i udział w akcjach charytatywnych
  • Organizacja konkursów

FORMY REALIZACJI PROGRAMU:

  • Przygotowanie imprez i uroczystości szkolnych
  • Bieżąca aktualizacja tablicy informacyjnej
  • Zapoznanie uczniów Konwencją Praw Dziecka
  • Organizowanie akcji charytatywnych
  • Kontynuacja współpracy z w/w instytucjami
  • Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów dla uczniów klas I- III.

ZADANIA OPIEKUNÓW SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO:

  • Opiekunowie „Małego Samorządu Uczniowskiego” czuwają nad całokształtem prac samorządu
  • Pośredniczą między uczniami a Dyrektorem i innymi nauczycielami
  • Doradzają i wspomagają inicjatywę uczniowską
  • Zapobiegają i pośredniczą w rozstrzyganiu konfliktów na różnych płaszczyznach.

CAŁY ROK:

Kultywowanie tradycji. Tworzenie ceremoniału szkolnego:

1.Przygotowanie audycji  dla szkolnego radiowęzła.

  • 09 Dzień Chłopca
  • Święto Komisji Edukacji Narodowej- życzenia dla nauczycieli i pracowników szkoły : wykonanie drobnych upominków dla nauczycieli przez uczniów, wręczenie ich nauczycielom klas młodszych, dyrekcji, pracownikom administracji. złożenie życzeń przez przedstawicieli samorządu.
  • Konkurs „ Jesień na moim osiedlu”” wystawa prac plastycznych
  • Tradycje Świąteczne, pomoc w organizacji  kiermaszu świątecznego kolędowanie w klasach. Wykonanie kartek świątecznych dla pracowników szkoły.
  • Mikołajki na sportowo klasy I
  • Walentynki
  • Talent Show
  • Akcja „proszę, dziękuję, przepraszam”
  • Pierwszy Dzień wiosny

Dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych.

  1. Bezpiecznie w szkole i poza nią…”
  • Przypomnienie szkolnych regulaminów.
  • Zasady bezpiecznego poruszania się po szkole( schodach , korytarzu).
  • Przygotowanie gazetki ściennej.
  • Włączanie członków MSU w działania na rzecz porządku podczas przerwy.
  1. Włączanie się w akcję UNICEF-„ Baw się i bądź bezpieczny”.
  2. „Bezpieczeństwo w czasie ferii”.
  • Wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa na drogach.
  • Zwrócenie uwagi na bezpieczne zachowanie się podczas ferii.
  • Przygotowanie gazetki ściennej.
  1. „ Bezpieczne wakacje”.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie letniego wypoczynku.
  • Przygotowanie gazetki szkolnej.

Rozpowszechnianie wiedzy na temat praw dziecka i ucznia.

  1. Zapoznanie z Konwencją Praw Dziecka oraz Kodeksem Ucznia:
  • Omówienie zagadnień

Integracja społeczności szkolnej. Kształtowanie postawy społecznej, koleżeńskiej i opiekuńczej.

  1. Udział w akcji zbiórka makulatury na terenie szkoły.
  2. Udział w akcji „ Góra Grosza”.
    • Integracja uczniów w klasie I-III poprzez wspólne działania i zabawę.
    • Udział w akcji „ I Ty możesz zostać Św. Mikołajem”.(grudzień)
    • Zbiórka artykułów papierniczych dla dzieci z Domu Dziecka.
    • Współpraca z krakowskim hospicjum ( kartki świąteczne), wspólne kolędowanie.( grudzień, styczeń)

CZERWIEC:

Spotkanie podsumowujące wspólną całoroczną pracę.

  • Podziękowanie za współpracę.
  • Wręczenie dyplomów za aktywny udział w MSU.
  • Opracowanie wytycznych na przyszły rok.
 Posted by at 14:34