Rok szkolny 2019/2020

 

Wrzesień 2019

W dniu 17 Września delegacja pocztu sztandarowego naszej szkoły w składzie: Kluba Gabriela 7d, Nitek Natalia 7d, Potaczek Grzegorz 7d, Brożyna Aleksandra 7e, Morawska Amelia 7e i Śliwiński Filip 7e, wraz z opiekunami pocztu Panią Małgorzatą Mikulską i Panem Sebastianem Pietrykowskim,

Uczestniczyła w obchodach sowieckiej napaści na Polskę we wrześniu 1939 roku. W ramach obchodów odbyła się Msza Święta  za ojczyznę w Katedrze na Wawelu a dalszej części pod krzyżem Katyńskim apel poległych, wystąpienia władz państwowych oraz salwa honorowa i złożenie kwiatów.

galeria zdjęć

Wycieczka do Muzeum Czynu Zbrojnego

z3

26 września 2019 r. klasy 4a i 4b odwiedziły Muzeum Czynu Zbrojnego. Uczniowie obejrzeli cenne eksponaty i pamiątki z okresu II wojny światowej oraz militaria: broń, dokumenty, mundury, sztandary oraz zdjęcia ludzi  walczących o wolność Polski w XX wieku. Dzieci uczestniczyły w lekcji muzealnej i wykazały duże zainteresowanie dokonaniami Polaków w drodze do wolności, utrzymania tej wolności budowaniu wolnego kraju.

 

Co słychać w SP 144?

Pierwszy miesiąc nowego roku szkolnego w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 144 miał niezwykle intensywny charakter. Korytarze szkolne zapełniły się rosłymi ósmoklasistami, a dolne piętra wypełniła roześmiana gromada „zerówkowiczów i pierwszaków”. Nowi uczniowie czekają z niecierpliwością aż staną się częścią szkolnej społeczności, co nastąpi w momencie pasowania na ucznia, które zaplanowano na drugą połowę października

            Wrzesień to szczególny miesiąc w SP 144. Oprócz typowej atmosfery towarzyszącej inauguracji nowego roku pojawiły się także dodatkowe emocje. Pierwszym ważnym wydarzeniem, w którym uczestniczyliśmy było Narodowe Czytanie, podczas którego wszyscy uczniowie wysłuchali pięknych odczytań, zapomnianych już nieco, pozytywistycznych nowel. Nauczyciele wraz z uczniami usiedli do wspólnego czytania już po raz ósmy. Prezydent RP Andrzej Duda w specjalnym liście napisał: „Jest to wybór tekstów, których wspólnym mianownikiem jest polskość w połączeniu z treściami uniwersalnymi, refleksją nad człowiekiem i społeczeństwem. Ich zwięzła forma idzie w parze z mistrzostwem stylu

i plastycznością, która pozostawia w umysłach czytelników niezapomniane wrażenia. (…) Dziś teksty te nie straciły nic ze swej aktualności. Uczą nas, że w życiu powinniśmy kierować się szlachetnością i solidarnością, że nie wolno nam stracić wrażliwości na ludzką krzywdę ani zapomnieć o naszej historii.” Słowa Prezydenta stały się mottem dla kolejnych inicjatyw szkolnych. Uczniowie Szkoły Podstawowej
z Oddziałam Integracyjnymi nr 144 w pierwszych dniach października wzięli udział w wyjątkowym projekcie edukacyjnym. Przedstawiciele wszystkich klas od IV do VIII zmobilizowali swe siły i stanęli
w szranki o tytuł Mistrza Ortografii. Dyktando Niepodległościowe „Po polsku o historii” to inicjatywa krakowskiej fundacji „Zawsze Warto” oraz Stowarzyszenia Polonistów. Konkurs rokrocznie odbywa się pod kuratelą Małopolskiego Kuratora Oświaty oraz Marszałka Województwa Małopolskiego. Pisanie tradycyjnego dyktanda to okazja do uczenia się historii i refleksji nad językiem ojczystym. To okazja do rozwijania zainteresowań humanistycznych i dociekliwości poznawczej. W tym roku dyktanda zatytułowano: „Kuchni na mównicę” dla uczniów młodszych i „Wierzyli, że ujrzą swój dom”dla starszych klas.

Pierwszy czwartek października zyskał rangę święta w naszym szkolnym kalendarzu. Powodem były galowe obchody Święta Patrona Szkoły – Bohaterów Września 1939. W tym roku uroczystości zorganizowane zostały w czwartek 3 października. Świętowanie szkolne rozpoczęła uroczysta Msza odprawiona w Kościele Matki Bożej Nieustającej Pomocy. W odpowiedni nastrój wprowadził uczestników chór szkolny pod batutą p. Sebastiana Cygana oraz uczniowie, którzy z namaszczeniem recytowali piękne fragmenty poezji. Całość zamknął przejmujący Apel Poległych, któremu towarzyszyło przypomnienie bitew z kampanii wrześniowej. Po zakończeniu Mszy, wyprowadzono sztandary oraz złożono kwiaty i znicze przed tablicą pamiątkową. Kolejnym punktem obchodów były uroczystości na terenie szkoły. Specjalnym punktem programu stała się wizyta w sali sensorycznej, gdzie uczniowie doświadczać mogli spotęgowanych wrażeń, odgłosów wojennych,. Zmierzyli się również z trudnym obrazem przywoływanym przez wojenne zdjęcia. Podczas spotkań w klasach, pod kierunkiem wychowawców, wykonali kwiatowe origami oraz odszyfrowali kody QR, które po rozpoznaniu przez specjalne aplikacje dostarczyły informacji oraz  kolejne zadania do rozwiązania. To był niezwykły dzień. Cieszymy się, że pogoda okazała się dla nas łaskawa, a goście dopisali. Święto Patrona Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 144 im. Bohaterów Września 1939 przeszło już do historii. Pozostało wspomnienie niezwykłej uroczystości, której nie udałoby się zorganizować bez zaangażowania ludzi wielkiego serca. Życzmy sobie, by cały rok szkolny była dla nas tak łaskawy, ja pierwszy miesiąc z jego kalendarza. 

                                                                                                                      Katarzyna Ząbkowska-Kruczek

Październik 2019

Wycieczka klas VII do Wrocławia

Kwiat Europy, Miasto Spotkań – tak o Wrocławiu mówią turyści. Nic dziwnego, „Miasto Mostów” położone nad Odrą rozwija się już od ponad dziesięciu wieków i stanowi jedną z najpiękniejszych aglomeracji w Polsce. Magiczną stolicę Dolnego Śląska odwiedziła pod koniec października liczna grupa siódmoklasistów ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi 144, a wyjazd z pewnością na długo pozostanie w ich pamięci.

W ostatni poniedziałek października siedemdziesięcioro uczniów wraz z nauczycielami, pod troskliwym okiem pilotów biura podróży wyruszyło w podróż, w stronę Dolnego Śląska. Celem wyprawy stał się Wrocław, miasto ciekawe, urokliwe i niezwykle atrakcyjne. Kilkugodzinna podróż upłynęła w komfortowych warunkach piętrowego autobusu. Czas umilały nam opowieści pani przewodnik, która starała się zwrócić uwagę młodych globtroterów na atrakcje podziwiane z okien autobusu. Początkowym punktem wycieczki była wizyta w Afrykarium wrocławskim, pierwszym oceanarium w Polsce. Spotkanie z hipopotamem, pingwinami i krokodylem to nie lada gratka, nawet dla nastolatków. Podziw budziły olbrzymie akwaria wypełnione egzotycznymi gatunkami. Dzięki sprzyjającej pogodzie mogliśmy pozwolić sobie również na spacer ścieżkami ogrodu zoologicznego. Trzeba przyznać, że można było zobaczyć zwierzęta, których ze świecą szukać w naszym krakowskim zoo. Dzień zakończył się wizytą w Hali Stulecia i pokazem fontann, które pomimo zamkniętego już sezonu, uruchomiono specjalnie dla nas. Drugi dzień upłynął na spacerach po Starym Mieście i kontemplacji piękna zabytków oraz na poszukiwaniu wyjątkowych gospodarzy, czyli wrocławskich krasnali. Nie było w tym dniu nudnych prelekcji i bezmyślnego poruszania się za znużonym przewodnikiem. O, nie! Tym razem poznaliśmy wrocławski  rynek podczas gry terenowej. Nawet chłodne podmuchy jesiennego wiatru oraz wyraźnie jesienna aura nie odebrały nam przyjemności i satysfakcji ze zwycięstwa. Wszystkie grupy rozwikłały zagadki i poznały hasło: Kwiat Europy – Wroclove! W drugim dniu pobytu w planach była jeszcze wizyta w  nietuzinkowym miejscu, muzeum wody, czyli Hydroplis. Spacer pośród wodnych instalacji i opowieści pani przewodnik pozwoliły nam utwierdzić się w przekonaniu, że w żywiole tym tkwi moc nie do przecenienia. A na zwyczajną wodę, spojrzeliśmy z zupełnie nowej, niezwyczajnej perspektywy. Ostatni dzień naszego wycieczkowego tridum zarezerwowany został dla Panoramy Racławickiej, a na zakończenie wyprawy udaliśmy się do SkyTower, najwyższego budynku w Polsce, gdzie z wysokości 212 metrów podziwiliśmy panoramę stolicy Dolnego Śląska. Wyjazd do Wrocławia był bardzo udany i stanowił pożądaną odskocznię od żmudnych, szkolnych obowiązków. Było nam szczególnie miło, ponieważ miejsce noclegowe (hostel Wratislavia) spełnił oczekiwania nawet tych najwybredniejszych turystów z SP144.

Wrocławiu, dziękujemy! Do zobaczenia niebawem.

galeria zdjęć

galeria zdjęć

Listopad 2019

Dzień Niepodległości

8 listopada 2019 r. w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji Dnia Niepodległości. Była to świetna okazja by wspólnie uczcić pamięć tych, którzy walczyli i ginęli za ojczyznę. Uczniowie pod opieką nauczycieli przygotowali apel w trakcie którego mogliśmy usłyszeć patriotyczne wiersze oraz pieśni takie jak „Rota” czy „Rogatywka”. W trakcie uroczystości uczniowie wykazali się także talentem aktorskim prezentując spektakl pt.” Zawsze Niezwyciężona”. Na koniec wspólnie wzięliśmy udział w akcji #Szkoła do Hymnu – o godzinie 11:11 odśpiewaliśmy Mazurek Dąbrowskiego. Uroczystość zakończyła się przemową dyrekcji oraz podziękowaniami dla osób zaangażowanych w uroczystość.

galeria zdjęć

Święto niepodległości 0 - IIIgaleria zdjęć 

Warsztaty w Muzeum Etnograficznym

W dniu 19 listopada uczniowie klasy 4 a, a w dniu 21 listopada uczniowie klasy 4b wzięli udział w warsztatach zorganizowanych przez Muzeum Etnograficzne pt. „Pogodne doświadczenia”. W czasie zajęć ćwiczono umiejętności obserwacji i doskonalono zmysły. Szukano odpowiedzi na pytania „Czy prognoza pogody może uwzględniać pogodę ducha?”, „Jaki związek mają ze sobą atmosfera i kultura?”, „Jakie są tradycyjne sposoby przewidywania pogody?”, czy „Jak odczytywać komunikaty płynące z zachowania zwierząt?”. Na zakończenie zajęć każdy z uczniów zbudował swój własny przyrząd meteorologiczny.

„Wycieczka do Muzeum Archeologicznego” klasy 5

2 października 2019 r. klasy 5 udały się na wycieczkę do Muzeum Archeologicznego w Krakowie.

Tematem głównym była wystawa mumii starożytnego Egiptu. Na początku przywitał nas przewodnik i krótko opowiedział o tym, co zobaczymy. Gdy wszystko zostało ustalone poszliśmy do pierwszej sali, gdzie czekało na nas wiele niespodzianek. W pierwszej gablotce był sarkofag prawdziwego Faraona! Trumna była przyozdobiona różnymi hieroglifami i rysunkami. Przewodnik opowiedział nam o historii budowania i malowania sarkofagów. Następnie zobaczyliśmy trumnę Egipcjanki i zwierząt, które Egipcjanie czcili. W drugiej sali znajdowały się fragmenty pisma egipskiego oraz przedmioty codziennego użytku. Po obejrzeniu wystawy, rozpoczęliśmy warsztaty. Otrzymaliśmy: glinę, bandaż, olejek zapachowy, kartonowe trumny i wycięte z gazety figury faraonów. Z gliny lepiliśmy kształt człowieka i smarowaliśmy go olejkiem cytrynowym, co miało oznaczać balsamowanie. Następnie postać owijaliśmy bandażem i na wierzch przyklejaliśmy faraona. Tak otrzymaliśmy naszą mumię. Na koniec malowaliśmy kartonowe trumny kredkami i wkładaliśmy tam stworzone przez nas postacie Faraonów! Po warsztatach wróciliśmy do szatni i poszliśmy do sklepu z pamiątkami. Niektórzy kupowali drewniane sfinksy lub figurki Egipcjan. Były też książki, koraliki, talizmany oraz metalowe małe trumny do schowania np: kolczyków.

Wycieczka bardzo się wszystkim podobała! W muzeum można było zobaczyć wiele ciekawych przedmiotów i dowiedzieć się czegoś nowego!

Ula Figlewicz kl. 5b

Sprawozdanie z sześciodniowej zielonej szkoły do Wrocławia

12-tego listopada 2019 roku klasa 6a wyjechała na sześciodniową zieloną szkołę do Wrocławia. Około 9.30 wsiedliśmy do pociągu opóźnionego prawie o osiemdziesiąt minut! Podróż trwała około trzy i pół godziny. Po dotarciu do hostelu otrzymaliśmy klucze do pokoi, gdzie rozpakowaliśmy się, a potem poszliśmy na krótki rekonesans po mieście. Tak minął nam pierwszy dzień.

W środę rano udaliśmy się do rotundy, w której mogliśmy obejrzeć Panoramę Racławicką, jedyne takie dzieło zachowane do naszych czasów. Dzięki owalnemu pomieszczeniu i przedmiotom ułożonym na ziemi wydawało nam się, że znajdujemy się w samym środku nadzwyczajnej bitwy. Następnie odwiedziliśmy Sky Tower – najwyższy budynek mieszkalny w Polsce. Szybkobieżna winda w niecałą minutę wywiozła nas na 49-te piętro budynku, skąd rozpościerał się widok na całe miasto. Niestety, gęsta mgła nie pozwoliła nam na dłuższe oglądanie pięknych krajobrazów. Ostatnią atrakcją w tym dniu był oddział Muzeum Narodowego, w którym znajdowały się różne ołtarze, rzeźby oraz malowidła.

Popołudnie spędziliśmy na wspólnym czytaniu lektury, które niewątpliwie wpłynęło nie tylko na rozbudzenie czytelniczej pasji, ale również na wzmocnieniu więzi całej klasy.

Kolejnego dnia udaliśmy się do Hydropolis. Dowiedzieliśmy się tam wielu ciekawych rzeczy dotyczących wody oraz organizmów w niej żyjących. Później zwiedzaliśmy Muzeum Etnograficzne poświęcone kulturze Dolnego Śląska, a pod koniec dnia panie wychowawczynie w ramach niespodzianki zabrały nas do kina na film pt.,,Czarownica 2”, który bardzo mi się podobał.

Czwartego dnia główną atrakcją było Wrocławskie ZOO, w którym mieliśmy okazję zobaczyć zwierzęta z całego świata i Afrykarium, gdzie mogliśmy podziwiać różnego rodzaju ryby, płaszczki, rekiny, meduzy, foki czy morsy.

Ciekawym doświadczeniem był dla nas Pawilon Czterech Kopuł, w którym mieści się Muzeum Sztuki Współczesnej. Wystawa została przygotowana nie tylko dla ludzi mogących obejrzeć dzieła za pomocą wzroku, ale również dla osób niewidomych, dzięki czemu mogliśmy poczuć artyzm poprzez dłonie i stopy.

W listopadzie Wielkie Fontanny Multimedialne, położone w malowniczym parku Szczytnickim, nie przyciągały swoim widokiem rzeszy turystów, gdyż o tej porze roku są nieczynne, ale mogliśmy zobaczyć obok nich Wrocławską Pergolę w bezpośrednim sąsiedztwie Hali Stulecia, gdzie udaliśmy się na spacer. Wieczorem odbyła się pożegnalna dyskoteka, na której wszyscy świetnie się bawili.

Przedostatni dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Rynku w innej formie, niż dotychczas znałam. Pani przewodnik przygotowała dla nas grę terenową, która polegała na odnalezieniu miejsc, prowadzących do uzyskania odpowiedzi na szereg zadanych wcześniej pytań. Celem zabawy było nie tylko odgadnięcie hasła, co gwarantowało zwycięstwo i nagrodę, ale również poznanie zakątków centrum Wrocławia. Po zakończonej rozgrywce udaliśmy się na zwiedzanie dalszej część miasta. Ostrów Tumski budzi skojarzenia zespołu wysp, połączonych mostami i ścieżkami, z których można ujrzeć wyjątkowość miasta i jego pięknej architektury. Z Katedry świętego Jana Chrzciciela obserwowaliśmy przepiękny zachód słońca. Uwieńczeniem tego niesamowitego dnia była kolejna niespodzianka przygotowana przez naszych opiekunówpyszna pizza, którą wszyscy uwielbiamy. W niedzielę wstaliśmy bardzo wcześnie, by nie spóźnić się na pociąg, którym wróciliśmy do naszego Krakowa.

Tak zakończyła się szkolna wycieczka, która bardzo mi się podobała ze względu na ciekawe atrakcje i zajęcia. Cieszę się, że mogłam przeżyć tyle wspaniałych chwil razem z moją klasą.

 Zofia Świder klasa 6a

Integracja  poprzez taniec – KLASY SIÓDME Z SP z Oddz. Int. nr 144  tańczą  z  ” The REVolutions Dance” z USA

Na zaproszenie Konsulatu Generalnego USA, w dniach 25-29 listopada przebywała w Krakowie grupa niepełnosprawnych, profesjonalnych tancerzy amerykańskich z Florydy i Kalifornii ” The REVolutions Dance”. Artyści prowadzili warsztaty integracyjne, w których dnia 26 listopada wzięła udział dwudziestoosobowa grupa uczniów klasy 7b i 7d z naszej szkoły pod opieką pań M. Rokickiej i A. Kozek.

Tancerze zaprezentowali techniki integracji i współpracy, które były dla naszych uczniów inspirującym doświadczeniem. Warsztaty uwzględniały indywidualny sposób poruszania się każdego z uczniów jako sposobu wyrażania siebie, by w ten sposób prowadzić do wzajemnego zrozumienia i szacunku pomiędzy osobami sprawnymi i niepełnosprawnymi. Zafascynowani uczniowie z radością i entuzjazmem angażowali się w zabawy taneczne, by w końcu wspólnie zatańczyć układ choreograficzny przygotowany przez Stephanie i Jamesa . Kontakt z żywym językiem angielskim był dla uczniów nie lada doświadczeniem, a zarazem źródłem satysfakcji. Jak się okazało taniec łączy i przełamuje wszelkie bariery językowe, kulturowe, a nawet ograniczenia jakie stawia przed człowiekiem własne ciało.

W piątek  29 listopada, w Kärcher Hali Cracovii – Centrum Sportu Osób Niepełnosprawnych przy al. Focha odbył się finałowy pokaz integracyjnych warsztatów tanecznych, w którym na ławach publiczności zasiedli uczniowie wszystkich klas siódmych naszej szkoły.  

Oczarował nas Finałowy Show REVolutions Dance  oraz występujących Dance Group Żory, Grupy Integra, FARu i uczniów XXX Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie. Mnóstwo pozytywnej energii, radości z tańca i niesamowitych układów tanecznych osób z  niepełnosprawnościami, tańczących do przejmująco dobranych utworów muzycznych, był dla nas wszystkich źródłem ogromnych emocji i wzruszeń. Nie brakowało też zdumienia, zaskoczenia i refleksji nad tym jaką wartością jest zdrowie.

Małgorzata Rokicka

galeria zdjęć

Grudzień 2019

Dzień Niepełnosprawnych

9 grudnia 2019 roku uczniowie klas 0 – 3 wzięli udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych.  

W tym dniu gościliśmy w naszej szkole wychowanków i nauczycieli Zespołu Szkół Specjalnych im. Józefa Kerna w Krakowie, którzy przygotowali dla naszej szkolnej społeczności przedstawienie pt. „Mysz, która stała się księżniczką”. Spektakl wywołał wśród publiczności wiele wzruszeń i radości, a aktorzy zostali docenieni gromkimi brawami.

Ponadto uczniowie naszej szkoły wzięli udział w turnieju międzyklasowym „Niepełnosprawność – poznaj, poczuj i zrozum” podczas, którego poznali wiele ciekawych informacji dotyczących niepełnosprawności, a także wzięli udział w konkurencjach, w których mogli zmierzyć się z trudnościami jakie na co dzień w swoim życiu napotykają osoby z niepełnosprawnością.

Dyrekcji, gościom, nauczycielom oraz uczniom serdecznie dziękujemy za wspólne świętowanie Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych. 

galeria zdjęć

Dzień Osób Niepełnosprawnych – klasy IV – VIII

Klasy IV i V świętowały Dzień Osób Niepełnosprawnych poznając, jak tak naprawdę funkcjonują osoby z niepełnosprawnością, z czym na co dzień się muszą mierzyć,  jak czytają osoby, które nie widzą, jak się porozumiewają osoby, które nie słyszą, albo jak radzą sobie osoby bez rąk, lub te u których zmysły działają zupełnie inaczej. Na czterech stanowiskach mogli poczuć, poznać, zadziałać, dotknąć, posmakować, nauczyć się migać, czy spróbować namalować ustami piękny obraz. Po co to wszystko? Aby jeszcze lepiej rozumieć osoby z niepełnosprawnością.

Klasy VI – VIII na godzinach wychowawczych mogli obejrzeć wykład Katarzyny Bierzanowskiej, która radzi  jak zachowywać się wobec osób z niepełnosprawnością.

galeria zdjęć

Uczniowie klasy 4A i 4B wzięli udział w programie Mali Ratownicy

ratownicyProgram Mali Ratownicy to szkolenie dzieci z krakowskich szkół i przedszkoli z zakresu pierwszej pomocy, umiejętności zachowania się w sytuacjach kryzysowych oraz umiejętności wzywania pomocy.

Dzieci dowiedziały się, jak wezwać pomoc, co powiedzieć dyspozytorowi i jak postępować z poszkodowanym. Nauczyły się również, jak posługiwać się AED, czyli automatycznym defibrylatorem zewnętrznym – urządzeniem, które ratuje życie w przypadku nagłego zatrzymania krążenia.

Szkolenia odbyło się w siedzibie Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego, gdzie dzieci poznały zasady funkcjonowania centrum dyspozytorskiego, a także zapoznały się z wyposażeniem nowoczesnego ambulansu.

Zajęcia prowadzone były przez doświadczoną instruktorkę Szkoły Ratownictwa Medycznego Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego.

ratownicy1

Jasełka  klas IV – VIII

Aby podkreślić wyjątkowy charakter świąt Bożego Narodzenia, uczniowie klas V b, VI a, VI f, VII c i VIII c pod kierownictwem swoich wychowawców zaprezentowali przedstawienie jasełkowe. W specjalnie przygotowanych strojach oraz w pięknej scenografii młodzi aktorzy odegrali sceny narodzin Chrystusa. Uczniowie wcielili się w role Maryi i Józefa, aniołów, pasterzy, niewidomej dziewczyny, mieszkańców Betlejem, oraz Trzech Króli przybywających do żłóbka, aby złożyć pokłon Jezusowi narodzonemu w ubogiej stajence. Uroku inscenizacji dodały kolędy, które napełniły wszystkich świąteczną radością i sprawiły, że poczuliśmy magię zbliżających się świąt. Do wspólnego kolędowania włączyli się uczniowie i  nauczyciele.

Po występie głos zabrał pan dyrektor, który złożył wszystkim świąteczne życzenia.

galeria zdjęć

Jasełka klas I – III

Boże Narodzenie to czas, kiedy wszyscy stają się dla siebie bardziej życzliwi, milsi i zapominają o wszelkich sporach i waśniach. Aby podkreślić wyjątkowy charakter tych świąt, uczniowie naszej szkoły tradycyjnie jak co roku wystawili jasełka bożonarodzeniowe. W specjalnie przygotowanych strojach oraz w pięknej scenografii, mali aktorzy podbili serca publiczności. Niejednej osobie zakręciła się łza w oku… Piękny śpiew pastorałek i piosenek świątecznych uświadomił wszystkim i przypomniał o tym, że Święta Bożego Narodzenia są już bardzo blisko. Kiedy część artystyczna dobiegła końca, występujący aktorzy z klasy 1c i 2d otrzymali gromkie brawa. Występ był niezwykłym przeżyciem zarówno dla aktorów, nauczycieli jak i rodziców.
Po zakończonym spektaklu głos zabrał pan dyrektor, który podziękowała uczniom za występ oraz złożyła wszystkim świąteczne życzenia.

galeria zdjęć

 Posted by at 20:50