Rok szkolny 2021/2022

 

 ŚWIAT WOJNY I POKOJU W OCZACH DZIECI     

Wrzesień to miesiąc, w którym wspominamy naszych patronów Bohaterów Września 1939 roku. Stąd  lektura książki Joanny Papuzińskiej pt; „Asiunia” . Czytaniu książki towarzyszyło dużo emocji wśród uczniów klasy 3a.  Dzieci porównywały świat w którym żyją obecnie , do tego w którym przyszło żyć Asiuni. Efektem tych działań było powstanie plakatów przedstawiających wyobrażenia dzieci o czasach wojny i ich współczesny świat. Prace prezentowane były na wystawie ( przy sekretariacie) podczas obchodów Dnia Patrona Szkoły.

zdjęcia

ŚWIĘTO PATRONA SZKOŁY W BIBLIOTECE SZKOLNEJ

W dniu 30.09.2021r. klasa 2a odwiedziła bibliotekę szkolną na krótkie spotkanie poświęcone patronowi szkoły: „Bohaterowie Września 1939”. Dzieci podczas rozmowy z nauczycielem przypominały sobie co wiedzą o patronie naszej szkoły. Zostały także zapoznane z ciekawymi książkami dla dzieci o tematyce wojennej np. „Asiunia” . Następnie uczniowie wysłuchali uroczystego apelu, zaśpiewali hymn państwowy oraz hymn szkoły.

zdjęcia

CO DALEJ Z ASIUNIĄ ?

 Asiunia – bohaterka książki J.Papauzinśkiej zapadła dzieciom w pamięć i przypadła do serca… Uczniowie klasy 3a byli ciekawi, jak potoczyła się dalej historia małej Asiuni, której przyszło żyć w tak strasznych wojennych czasach. Podczas głośnego czytania książki przez nauczyciela tworzyli ilustracje.

PAŹDZIERNIK MIESIĄCEM BIBLIOTEK SZKOLNYCH

W październiku 2021 r. z okazji Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych zorganizowano akcję pt. „Baśnie i legendy z całego świata”. Z tej okazji przygotowano w bibliotece szkolnej wystawę książek. Wszystkie klasy trzecie zostały zaproszone na zajęcia czytelnicze do biblioteki  ( każda klasa osobno). Podczas tych spotkań uczniowie poznali różnice między baśnią a legendą, wysłuchali mało im znaną baśń „Titelitury”, którą  przeczytały panie nauczycielki oraz legendę „O hejnale mariackim” nagraną przez kolegów z kl.3 w Skawinie. Były również ilustrowane zagadki oraz wspólny taniec z Czerwonym Kapturkiem. Klasom 1-2 zaproponowano scenariusz zajęć do przeprowadzenia w salach. Inspiracją były wybrane baśnie i legendy. Obejmowały one twórcze zadania jak: krzyżówki, zagadki, rebusy, kodowania, odbicia lustrzane itp .

Mamy nadzieję, że młodzi czytelnicy jeszcze nie raz będą chcieli, dzięki książkom, przenieść się do czarodziejskiego świata baśni i legend.

zdjęcia

JESIENNE HAIKU- CZYLI UCHWYĆ ULOTNE WRAŻENIE…

Jesień , a szczególnie ta wczesna, piękna i kolorowa stała się inspiracją do czytania , alei wspólnego  słuchania wierszy opisujących piękno tej pory roku. W trakcie zajęć dzieci z klasy 3a poznały tradycje japońskich wierszy haiku. Haiku to króciutkie wiersze, których forma i treść została precyzyjnie określona. Tematem wierszy haiku dla dzieci były drzewa w jesiennej osłonie. Młodzi poeci bardzo starali się sprostać temu trudnemu zadaniu, co można podziwiać na wystawie i zdjęciach . To była wspaniała zabawa w poetów. Gratulacje!

zdjęcia

DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA

 Dzień Głośnego Czytania , stał się właściwie Tygodniem Głośnego Czytania . Miało to miejsce podczas pobytu na zielonej szkole (  27.09 – 1.10   klasy  2c,  3c   i   4.10 – 8.10   klasy 3a, 3d ) w Rabce Zaryte. Po całodniowym wysiłku, pełnym wrażeń i emocji, przyjemnie było posłuchać wieczorami w świetlicy  lub gościnnie „u kogoś” w pokoju czytanych przez panie książek pełnych ciekawych historii. Po takim wyciszającym czytaniu można  śnić własne przygody…

SERDECZNE  POZDROWIENIA

 Pobyt ba zielonej szkole w Rabce Zaryte dla klasy 3a był pełen wrażeń, które zostały „przelane” m.in. na papier w formie widokówki . Zawierała ona krótkie informacje, zawierające sporo emocji  którymi dzieci pragnęły się podzielić. Zwieńczeniem była strona graficzna przedstawiająca sceny , widoki i wydarzenia z zielonej szkoły. Prace można oglądać na wystawie na korytarzu, na parterze.

zdjęcia

 BYŁA SOBIE ASSTRID LINDGREN

W naszej bibliotece szkolnej tradycją stało się organizowanie spotkań czytelniczych dla klas trzecich pt. „Była sobie Astrid Lindgren…”. Uczniowie zostają zapoznani z niezwykle ciekawą postacią  autorki lektury „Dzieci z Bullerbyn”, pracują z mapą wyszukując możliwe drogi z Polski do Szwecji, sprawdzają  swoją znajomość lektury oraz dowiadują się jak dawniej wyglądały zabawy dziecięce bez komputerów. Duża dawka humoru zapewniona!

Oczywiście zachęcamy dzieci do sięgnięcia po inne książki tej autorki oraz komiksy z Pippi w roli głównej. 

 

zdjęcia

 PASOWANIE NA CZYTELNIKA

Uroczyste pasowania na czytelnika w klasach pierwszych odbyły się w grudniu 2021 roku (kl.1a) oraz w styczniu (kl. 1b i 1c) 2022 roku.

Wszystkie klasy pierwsze zostały w osobnym terminie zaproszone do biblioteki szkolnej na spotkanie pt. „Witajcie w bibliotece szkolnej – pasowanie na czytelnika”.

Na zajęciach dzieci zostały zapoznane z zasadami korzystania z biblioteki szkolnej oraz z „prośbami książki”.  Po uroczystym przyrzeczeniu, że będą szanować książki, najmłodsi czytelnicy otrzymali zakładki oraz wypożyczyli swoje  pierwsze książki!

zdjęcia

zdjęcia

LIST DO RODZICÓW

 W grudniu, poprzez dziennik elektroniczny Librus, wysłano do rodziców uczniów klas 1-3 list na temat roli czytania w życiu dziecka oraz o przystąpieniu naszej szkoły do realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, którego głównym celem jest podniesienie aktywności czytelniczej uczniów naszej szkoły.

 List ma na celu zachęcenie rodziców do rozbudzania i podtrzymywania zainteresowań czytelniczych dzieci poprzez wypożyczanie książek i wspólne czytanie ich w domu oraz korzystanie z coraz bogatszych zbiorów naszej biblioteki. Wyrobienie bowiem nawyku czytania książek i sprawienie, aby książki były dla dziecka ważniejsze niż komputer, Internet, telefon, może się udać jedynie dzięki zgodnej współpracy domu i szkoły.

KONKURS CICHEGO CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM

27.10.2021r odbył się konkurs Cichego czytania ze zrozumieniem dla klas 3. Celem konkursu było kształtowanie umiejętności koncentracji, doskonalenie umiejętności korzystania z podanych informacji, rozwijanie zainteresowań czytelniczych.

A oto laureaci  konkursu

 I miejsce –  Bartłomiej  Ślusarczyk kl.3a   

II miejsce – Hanna Buras kl.3d    

III miejsce –Dariusz Zarobski kl.3d

                                                                      GRATULUJEMY!

W MOIM ŚWIECIE KSIĄŻEK

Uczniowie klasy 3C od dwóch lat biorą udział w akcji, która ma na celu promowanie czytelnictwa wśród dzieci. W każdy piątek wylosowana osoba z klasy przynosi do szkoły książkę, która zrobiła na niej wrażenie i którą chciałaby się podzielić z innymi. Uczeń czyta wybrany i przygotowany przez siebie w domu fragment książki, a następnie zadaje pytania dotyczące przeczytanego tekstu. W ten sposób w pierwszym semestrze naszej nauki zostało nam poleconych kilka świetnych książek.

DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

5 listopada obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. Tego dnia zainteresowani uczniowie klas 1-3 przebrali się za dowolną postać z wybranej przez siebie bajki. Na zajęciach lekcyjnych, korytarzach, bibliotece, stołówce czy świetlicy spotkać można było: Minionki, Kapitana Amerykę, wilka z Czerwonego Kapturka, Super Sonika oraz wiele innych bajkowych postaci. Był to dzień, który sprawił dzieciom wiele radości, a jednocześnie przypomniał jak ważne są bajki, oraz że warto po nie sięgać. Każdy uczeń otrzymał pamiątkowy dyplom oraz słodką niespodziankę

zdjęcia

SZKOLNE PRZYGODY GANGU SWOJAKÓW PROJEKT EKOLOGICZNY

 Klasa 3 a  już trzeci raz wzięła udział w programie edukacyjnym „Szkolne Przygody Gangu Swojaków” dla uczniów uczniów klas I-III szkół podstawowych. W tym roku celem projektu było poznanie przez najmłodszych piękna Polskiej natury oraz gatunków zwierząt, które należy szczególnie chronić. Cel był zachętą do spędzenia przez  dzieci większej ilości czasu na świeżym powietrzu, co jest szczególnie istotne w dobie wszechobecnego korzystania z ekranów smartfonów czy laptopów.

Tematem pracy było wykonanie mapy małej ojczyzny z uwzględnieniem zagrożonych lub rzadkich gatunków zwierząt. Przygotowanie pracy wymagało wiele pracy i przebiegało w etapach.:

– gromadzenie informacji o zagrożonych lub rzadkich gatunkach z wykorzystaniem zasobów biblioteki szkolnej oraz Internetu

– poznawanie przygód zagrożonych gatunków – bohaterów akcji , podczas sesji głośnego czytania książki „Szkolne przygody Gangu Swojaków”  

  – ustalenie koncepcji pracy, gromadzenie potrzebnych materiałów 

  – wykonanie elementów składowych i tworzenie makiety mapy  

– prace końcowe, etykiety, drogowskazy.

Udział w programie edukacyjnym jak co roku  zmobilizował do wspólnego działania dzieci , rodziców i nauczycieli. Wszyscy dobrze się bawili i wiele nauczyli. Jest to już trzeci roku udziału w tej akcji ekologicznej( zdobycie głównej nagrody w I roku udziału  i wyróżnienia w II roku ).

zdjęcia

AKCJA BAJKOTERAPIA

 W ramach bajkoterapii  dzieci z klasy 1b miały okazję wysłuchać bajek czytanych przez wychowawcę. Były to bajki o charakterze relaksacyjnym, psychoedukacyjnym  i  terapeutycznym. Dzięki tej formie zajęć dzieci mogły lepiej zrozumieć świat, w którym żyją, rozwijać wyobraźnię, odreagować napięcia, poznać sposoby radzenia sobie z problemami oraz uczyć się nawiązywania pozytywnych relacji z innymi ludźmi i światem przyrody.

Na zajęciach wykorzystano następujące bajki:  „W krainie smoków”,  „Rozgwiazdy”,  „Dzban”.

 KOŁO TEATRALNE W   3 d

Uczniowie klasy 3d od dwóch lat uczestniczą w zajęciach Koła Teatralnego – Teatr bawi, uczy, wychowuje. Uczestnictwo w zajęciach umożliwia uczniom dorastanie do roli widza, miłośnika sztuki teatralnej i godnego odbiorcy sztuki w ogóle. Istotne jest to, że ów proces przebiega niepostrzeżenie dzięki metodom opartym na zabawie, która jest bliska każdemu dziecku. Zajęcia kółka teatralnego uwrażliwiają dzieci na piękno literatury, zachęcają do czytania, przyzwyczajają ucznia do pełnej analizy utworu, pobudzają i stymulują przeżycia emocjonalne, wzbogacają słownictwo. Właściwy dobór tekstów pozwala na wskazywanie istotnych wartości życiowych, poprawnych zachowań i zdobywanie wzorów osobowych. Dzięki tym zajęciom dzieci miło i przyjemnie spędzają czas, rozwijają swoje zainteresowania, integrują się.  Uczą się wyrażać uczucia, ośmielają się do zabierania głosu, publicznych występów. Zajęcia umożliwiają postęp w rozwoju możliwości twórczych i odbiorczych dziecka.

 zdjęcia

CZY PANI NAM POCZYTA?

To już drugi rok  całorocznej akcji,  którą uwielbiają dzieci w 3a. Czy pani nam poczyta ?- to pytanie ,które dzieci zadają codzienne. Uwielbiamy te przerywniki w codziennych zajęciach kiedy poznajemy bohaterów nowej książki, wciągamy się w ich przygody i czekamy na ciąg dalszy. W tym roku pani nam czytała.

SŁAWNI POLACY

Listopad to miesiąc , w którym szczególnie wspominamy walkę Polaków o niepodległość. Walka to odbywała się jednak nie tylko z bronią w ręku. Wielu sławnych dziś Polaków jak pisarze muzycy malarze czy naukowcy w znacznym stopniu wpływało na losy polaków rozbudzając ich patriotyzm . „Sławni Polacy w czasach walki o Niepodległość” to prace uczniów klasy 3a , które powstały  w zespołach. Prezentują one sylwetki wybitnych Polaków jak Maria Curie- Skłodowka , Ignacy Łukasiewicz, Cyprian Kamil Norwid, Fryderyk Chopin…..

            zdjęcia 

 Z WIZYTĄ  W BIBLIOTECE PUBLICZNEJ

28.10.2021 r klasa 1 c była z wizytą w Bibliotece Publicznej na os. Bohaterów Września.  Były to zajęcia wprowadzające. Dzieci  zobaczyły jak wygląda biblioteka po remoncie, dowiedziały się jak mogą korzystać  z biblioteki. Poznały ciekawe, nietypowe  książki , jak książka z dziurą, rozwiązywały zagadki dotyczące bajek, grały na instrumentach muzycznych. Na zakończenie wykonały zakładki do książek. Zajęcia były bardzo ciekawe.

zdjęcia

DZIEŃ  WCZEŚNIAKA

W ty roku  klasa 3a wzięła udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Wcześniaka. Dzieci najpierw wysłuchały historii rodzinnej z książki Małgorzaty Brzozowskiej pt:” Dlaczego mój brat jest wcześniakiem?”. Następnie dzieliły się wrażeniami z ksiązki oraz opowiadały o własnych doświadczeniach związanych z rodzeństwem , lub członkiem rodziny. Okazało się również , że kilkoro dzieci wiedział , że urodziło się jako wcześniak. Dzieci wykonały własnoręcznie, wg własnego pomysłu  ośmiornice – symbol święta i skarpeteczki symbolizujące wcześniactwo. Zostały one podarowane pani Kasi Rusin , która zawiozła je do Centrum Maltańskiego , gdzie opiekuje się wcześniakami.

zdjęcia

CO TO ZNACZY?

Lektura książki Grzegorza Kasdepke  pt. „Co to znaczy , czyli 101 zabawnych historyjek , które pomogą zrozumieć znaczenie niektórych powiedzeń” dostarczyła dzieciom z klasy 3a sporo powodów do uśmiechu. Czytając pełne humoru króciutkie opowiadania, uczniowie dowiedzieli się ,że nie zawsze należy rozumieć dosłownie to co się słyszy, gdyż może to prowadzić do wielu nieporozumień. Niektóre wypowiedzi  to powiedzonka , których sens jest umowny, ogólnie przyjęty w kulturze języka.

Każdy miał swoje ulubione powiedzonka, które z przyjemnością czytał innym. Każdy przygotował również zabawne ilustracje do tłumaczonych powiedzonek, które można oglądać na wystawie. Wszyscy dobrze się przy tym bawili.

zdjęcia

LAPBOOK ZIMOWY

 Już po feriach!!!   Ale wrażeń moc- pogoda dopisała, więc miło opowiedzieć o swoich przeżyciach. Nie wszyscy mogli gdzieś wyjechać, ale każdy starał się korzystać z zimowej aury. Rozmowy o zimie doprowadziły do powstania lapbooków czyli kreatywnego  prezentowania  informacji na dany temat . Najpierw dzieci ustaliły jakie informacje powinny się znaleźć w lapbooku o zimie  lub o feriach. Następnie korzystając ze zgromadzonych materiałów  rozpoczęło się „dzieło tworzenia”… Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

zdjęcia

POZNAJ BEZPIECZNY INTERENET- SIECIAKI .PL

W celu promowania bezpiecznego i pozytywnego korzystania z internetu przez dzieci, przeprowadzono zajęcia pt „Poznaj bezpieczny internet – Sieciaki.pl” w kl. 3a oraz w grupie młodszych dzieci ze świetlicy szkolnej.  Do zajęć wykorzystano edukacyjny serwis internetowy Sieciaki.pl, który jest przeznaczony dla dzieci w wieku 6-12 lat i jest poświęcony tematyce bezpieczeństwa dzieci w internecie.

W atrakcyjny sposób przekazywano uczniom wiedzę na temat zagrożeń online, promowano zrównoważone korzystanie z sieci  oraz zapoznano z zasadami bezpiecznego korzystania z internetu. Dzieci pracowały z wydrukami z magazynu „Poznaj bezpieczny internet”, słuchały piosenek oraz oglądały krótkie kreskówki, które zapoznały uczniów z podstawowymi zagrożeniami związanymi z internetem. Były kolorowanki i gry, a w świetlicy nawet tańce! Każdy, tak jak umiał, tańczył rap do piosenki „Patrz komu ufasz”.

Zaprezentowano również ciekawe książki z naszej biblioteki dotyczące internetu (Dzieci w sieci, Tajemnice sieci).

zdjęcia

DRZEWO, KTÓRE UMIAŁO DAWAĆ   

„Drzewo, które umiało dawać” historia, która dogłębnie porusza serce i przeprowadza nas przez proces miłości i poświęcenia. Na zajęciach w klasie 3a uczniowie wysłuchali opowiadania Shela Silversteina.To opowieść, która dzieje się głównie w sercach słuchaczy. Na kartach zapisanych jest niewiele zdań, ale dotykają one najczulszych strun ludzkiego serca. Opowieść o empatii, miłości, o wartościach i przemijaniu.

Dzieci po wysłuchaniu opowiadania otrzymali wycięte liŚcie, na których napisali z jednej strony – kto jest dla nich takim „drzewem”, a z drugiej strony – co najcenniejszego otrzymują od swoich „drzew”. Wszystkie liście zostały zawieszone w klasie na specjalnie przygotowanym drzewku.

Następnie uczniowie mieli za zadanie stworzenie piktogramów – stop klatek do historii. Podczas rysowania, słuchano muzykę relaksacyjną – Story of my life.

Na zakończenie zajęć dokonano podsumowania: Drzewo z poznanej historii daje i daje, nigdy nie oczekuje niczego w zamian. Jedynym pragnieniem drzewa było, aby chłopiec, bez względu na wiek, usiadł w jego cieniu. Czasem najlepszą rzeczą, jaką możemy dać drugiej osobie, to nasza obecność. Właśnie drzewo zrobiło to na końcu dla chłopca. Po prostu było.

zdjęcia

FOTO SAFARI, CZYLI PODRÓŻ DO ŚWIATA KSIĄŻEK

Od marca tego roku wznowiono zajęcia czytelnicze dla klas 7-8 zatytułowane „Foto Safari czyli podróż do świata książek”.  Spotkania te mają za zadanie aktywować uczniów, rozwijać ich wyobraźnię i zdolności intelektualne. Jednak priorytetem podejmowanych działań jest „odczarowanie” negatywnego stosunku do książki.

W realizacji tych zajęć bardzo ważny jest element zabawy. Na poczatku uczniowie oglądają przygotowana wystawę książek albumowych, a następnie tworzą własny wirtualny „album fotograficzny”. W dalszej części zajęć nauczyciel bibliotekarz przedstawia, jak książką można się bawić, wymyślając różne ciekawe tematy, analizując poszczególne jej elementy jak: budowę, tekst, fotografie.

zdjęcia

SPOTKANIE NA DYWANIE

W bibliotece szkolnej rozpoczynamy cykl spotkań przeznaczonych dla klas 1-3 „Spotkanie na dywanie”. Celem spotkań pod tym tytułem jest wzbudzanie w dzieciach zachwytu światem literatury, a także zachęcanie do samodzielnego czytania, kształtowania nawyku słuchania i opowiadania, wzbogacanie słownictwa dzieci, eliminowanie negatywnych emocji, wyciszanie dzieci.

Spotkania odbywają się  raz, dwa razy w miesiącu. Zajęcia przebiegają dwuetapowo. Pierwszym jest głośne czytanie krótkiego tekstu i rozmowa na jego temat. Drugi etap to wyszukiwanie na półkach skarbów czytelniczych, wypożyczanie książek, relaks i czytanie w Kąciku Małego Czytelnika.

zdjęcia

WESOŁA ORTOGRAFIA

W kwietniu uczniowie klasy 3a mieli okazję przekonać się, że trudne słowa można zobaczyć i zapamiętać. Jak to możliwe? Dzięki  wyjątkowemu obrazkowemu słownikowi „Ortografia inaczej. Czyli zobacz, zapamiętaj i nie wkuwaj”, który stworzyła grupa najlepszych pedagogów i plastyków wspomagana pomysłami uczniów.

Na zajęciach „Wesoła ortografia” dzieci zobaczyły, że dzięki  nauce przez obraz, skojarzenia i emocje, słowa trudne ortograficznie na zawsze pozostają w naszej pamięci.

Na początku uczniowie zapoznali się ze słownikiem obrazkowym i porównali go ze swoimi standardowymi słownikami ortograficznymi. Na tablicy zawieszono powiększone przykłady narysowanych słów i przedyskutowano ich pomysłowe przedstawienie. Następnie każdy uczeń miał za zadanie narysować według własnego pomysłu wybrany wyraz ze słownika ortograficznego.

zdjęcia

KĄCIK MAŁEGO CZYTELNIKA

Od marca reaktywowano Kącik Małego Czytelnika. Jest to miejsce przygotowane specjalnie dla klas 1-4 w miejscu, gdzie na wyciągnięcie ręki są dostępne książki dla najmłodszych. Kącik wyposażono w dywan, poduszeczki i pufy oraz tematyczną tablicę. Panie bibliotekarki zapraszają tam uczniów klas młodszych, aby wygodnie i w ciszy mogli pooglądać i poczytać ciekawe książki.

WYJŚCIE DO BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ FILIA 48 – LEPORELLO

Za nami wyjątkowe warsztaty twórcze. We wtorek 22 marca członkowie Koła Przyjaciół Biblioteki odwiedzili Bibliotekę Publiczną Filia 48 w Krakowie. Młodzi czytelnicy spotkali się z panią bibliotekarką, która uczyła ich tworzyć książeczki metodą leporello. Leporello to harmonijkowa, bezoprawowa kompozycja graficzna.

Na warsztatach uczestnicy tworzyli takie ksiązki przy użyciu techniki collage’u i fotomontażu o charakterze retro w oparciu o wybrany wiersz „Puchacz i kicia” Edwarda Lear’a.

zdjęcia

WIELKANOC TUŻ , TUŻ…

 

Już niedługo święta… Każdy czeka na nie z niecierpliwością . Radość,  która towarzyszy nam od kilku dni zaowocowała w klasie 3a pomysłem na wymianę  przepisów na ulubione potrawy. Każdy w domu przemyślał z rodziną wybór ulubionej świątecznej potrawy i przyniósł notatkę z przepisem . Z tego powstały wspaniałe, smakowite i gotowe do użycia receptury. Wszystkie zawisły na tablicy na korytarzu , by każdy chętny mógł z nich skorzystać.

 

zdjęcia

PIESKOWE  LEPORELLO

 

Kolejna książka z serii o psach, którą przeczytali uczniowie klasy 3a to “Sposób na Elfa” autorstwa  Marcina Pałasza. Historia Elfa, psa ze schroniska chwyciła za serca. Wesołe przygody całej rodzinki- Dużego,  Młodego i Elfa wzbudziły wiele emocji. W ten sposób powstało leporello czyli mówiąc najprościej -graficzna książeczka w formie harmonijki. Praca zajęła nam kilka dni, a w jej wyniku możecie oglądać ciekawe leporella…

 

zdjęcia

 

EKO- KONOPNICKA- KONKURS

Klasa 3 a wzięła udział w konkursie plastycznym , którego inspiracją były wiersze Marii Konopnickiej. Po przeczytaniu wierszy , każde dziecko wybrało jeden z nich do zilustrowania. Z przyniesionych surowców wtórnych, wykonywały prace podczas zajęć w szkole metodą trash art. Niestety tylko 6 prac ze szkoły , mogło wziąć udział w konkursie. Panie bibliotekarki oraz pani Marlena Podgórska dokonały tego trudnego wyboru. W konkursie wzięło udział 101.

WYRÓŻNIENIE ZDOBYŁA NASZA UCZENNICA  MATYLDA CHUDY– GRATULUJEMY!!!

zdjęcia

OKŁADKA ULUBIONEJ KSIĄŻKI – KONKURS

Konkurs  „Okładka do ulubionej książki”odbył się w kwietniu 2022r. Wzięły w nim udział uczniowie z klas trzecich. Warunkiem uczestnictwa  było wykonanie okładki do swojej ulubionej książki. Nagrodzone prace  konkursowe  wyeksponowano na specjalnie zorganizowanej wystawie w bibliotece.

Jury wytypowało najlepsze prace:

Miejsce 1: Michał Karcz

Miejsce 2 ex aequo: Oliwia Werner i Nikola Krawczyk

Miejsce 3 ex aequo: Krzysztof Pączek, Wiktoria Guzik i Aleksandra Kwaśnik

Wyróżnienia: Adela Gorzula, Joanna Kwaśnik i Marcel Kudlański

zdjęcia

NOWY KĄCIK CZYTELNICZY

W maju zakupiono do biblioteki szkolnej dwie sofy i przygotowano wygodny kącik do czytania, tym razem nie tylko dla najmłodszych:)

Zapraszamy do nowego kącika czytelniczego!

zdjęcia

“MOŻE –O MAGICZNYM POTENCJALE, KTÓRY DRZEMIE, W KAŻDYM CZŁOWIEKU”

 

W dniu 3 czerwca 2022r zorganizowano głośne czytanie przepięknej książki “Może” Kobi Yamada dla uczniów klasy 3a. Niecodzienne spotkanie z książką miało miejsce w plenerze koło szkoły, na trawniku i na kocyku. Czytanie, chwila relaksu, zabawa i rozmowa o magicznym potencjale, który drzemie w każdym z nas. Dalszy ciąg zajęć miał już miejsce w klasie, gdzie  dzieci  wykonywały lapbooki o sobie i swoich marzeniach.

 

LAPBOOK O SOBIE SAMYM

To inspiracja książką “Może…”. Lapbook podzielony został na dwie części:

– jaki jestem dzisiaj , teraz , co lubię robić, w czym jestem dobry, moje hobbyitp                   

– oraz ja – w przyszłości kim będę , jaki będę, realizacja planów i marzeń.

Powstałe prace są bardzo ciekawe. Dzieci mogły dowiedzieć się również więcej o swoich kolegach i koleżankach.

 

JESTEŚMY POLAKAMI

Maj to miesiąc bardzo patriotyczny, pełen ważnych dla naszego kraju świąt państwowych. W związku z tym odbyły się zajęcia dotyczące rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja. Najpierw było czytanie fragmentów książki  „ Luneta czasu i Konstytucja 3 maja” Katarzyny Ostrowskiej-Biernackiej. Potem oglądanie filmu, zdjęć i prezentacji dotyczących historii. W końcu każdy miał możliwość przeglądania i czytania egzemplarzy  Konstytucji RP wypożyczonych z biblioteki szkolnej. Na koniec uczniowie klasy  3a wykonali  ilustracje wybranych artykułów konstytucji.

zdjęcia

PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA

To zajęcia  inspirowane książką Marianny Oklejak „CUDA WIANKI.  Polski folklor dla młodszych i starszych”. W klasie 3a młodzi czytelnicy to także słuchacze aktywni. Ta książka pozwala przeżywać tekst słuchany i aktywnie w tym czytaniu uczestniczyć. Poznanie polskiej kultury ludowej, szukanie powiązań między tradycją a nowoczesnością, wyszukiwanie przykładów wśród pięknych ilustracji książki to swoista podróż w czasie. Te  rozbudzone  zdolności do twórczej  interpretacji książki pozwoliły na kreatywne działanie . Tak powstały wymyślone przez dzieci,  folkowe  historyjki, przedstawione  za pomocą wycinanek.

zdjęcia

POZNAJEMY  MOŻLIWOŚCI NASZEGO MÓZGU

Niezwykle ciekawa książka pt :”Sen Alicji” napisana przez Jerzego Vetulani zawiodła nas  w podróż do wnętrza naszego organizmu. Poznanie możliwości naszego osobistego komputera czyli mózgu było niezwykle ciekawe. Podział na prawą i lewą półkulę mózgu, ich zadania , obszary doprowadziły do stworzenia mapy mózgu. To było inspiracją do indywidualnych dociekań uczniów klasy 3a , w czym jestem dobry, czyli która półkula mózgu jest u mnie lepiej rozwinięta.

zdjęcia

 Posted by at 21:08